×

درباره

شرکت پالایش شمال از تاریخ بهمن ماه ۷۹ فعالیت خود را با سهامدارن و هیئت مدیره جدید شروع نموده است. موضوع فعالیت شرکت تولید انواع روانکارها از جمله روغن و گریس های صنعتی با ظرفیت۲۱۰۰۰ تن انواع گریس و ۶۰۰۰۰ تن انواع روغن موتور و روانکارهای صنعتی و ۱۰۰۰۰ تن حلالها- شوینده های صنعتی و محصولات جانبی می باشد.

راهنمای خریداران روغن

راهنمای خریداران روغن

انتخاب روغن موتور مناسب برای روان نگه داشتن موتور خودروی شما بسیار مهم است. برای انتخاب روغن مناسب باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد، مانند نوع موتور، سن خودرو و شرایط رانندگی.

با توجه به راهنمای خریداران روغن، پس از بنزین یا گازوئیل، روغن یکی دیگر از مواد مصرفی مهم خودرو است که اگر آن را تعویض نکنید، شما را دچار مشکل می کند. راهنمای خریداران روغن موتور خودرو اهمیت روغن را توضیح میدهد چه نوع روغنی استفاده کنید، و همچنین چند نکته مهم برای اطمینان از اینکه ماشین شما عمر طولانی تری داشته باشد و دچار خرابی های کمتری بشود.

روغن موتور رگ حیاتی ماشین شماست. در بخش های خاصی از موتور شما، روغن لایه ای بین قطعات متحرک ایجاد می کند که به جلوگیری از اصطکاک کمک می کند. اصطکاک بیش از حد به این معنی است که قطعات سریعتر فرسوده می شوند و باعث آسیب بیشتری به ماشین شما می شود. به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید ماشین شما روغن کافی دارد، سپس شما را از خطر داغ شدن بیش از حد موتور، آسیب به قطعات گران قیمت و در نهایت نابودی کامل موتور نجات می دهد.

مطمئنا باید بدانید، روغنی که دقیقاً با مشخصات و الزامات گواهینامه سازنده خودروی شما مطابقت داشته باشد، تهیه کنید و روغن خود را طبق توصیه های خودرو ساز تغییر دهید. این به موتور شما امکان می دهد حداکثر کارایی را ارائه دهد و تا زمانی که ممکن است دوام بیاورد.

نکته مهم دیگر این است که، دانستن مقدار روغن در خودروی شما به دو عامل بستگی دارد: ظرفیت روغن موتور خودرو و میزان روغن موجود در مخزن آن.  به همین منظور باید کتابچه راهنمای مالک خود را مطالعه کنید تا متوجه شوید که ظرفیت روغن ماشین شما چقدر است و بر این اساس آن را شارژ کنید. راه دیگر این است که سطح روغن را با استفاده از میله اندازه گیری روغن بررسی کنید یا برای وسایل نقلیه بدون میله اندازه گیری از صفحه نمایش اطلاعات خودروی سواری استفاده کنید. اگر روغن در نیمه میله بین خط اول و خط دوم باشد، باید حدود نیم لیتر روغن در آن بریزید.